Extra opties bij het tunen;
Vmax (Snelheidsbegrenzer verwijderen) Vanaf 75 euro
Veel voertuigen hebben een fabrieksinstelling die de topsnelheid begrenst. Dit kan storend zijn bij tuning of rijden op de Autobahn. Uitschakeling zorgt voor volledige prestaties zonder limiet.
File Check Vanaf 75 euro
Een file check controleert of de software van de ECU geschikt is voor tuning of aanpassing. En of uw ecu al is getuned of aangepast.
DSG Farts (Schakelknallen) Vanaf 300 euro
Bij DSG-transmissies kunnen we schakelknallen activeren bij het opschakelen. Dit geeft een sportieve en agressieve sound, vergelijkbaar met performance auto’s. Perfect voor wie beleving en geluid zoekt tijdens het rijden.
Launch Control Vanaf 300 euro
Launch control zorgt voor optimale grip en acceleratie bij het wegrijden vanuit stilstand. Dit systeem regelt toerental en koppel om wielspin te minimaliseren. Ideaal voor drag racing of snelle starts op straat of circuit.
Pops and Bangs Vanaf 300 euro
Pops and bangs creëren knallen in de uitlaat bij gas loslaten of terugschakelen. Het is een populaire aanpassing voor wie meer geluid en beleving wil. Werkt het best in combinatie met decat of sportuitlaat.
Hard Cut Limiter (Diesel) Vanaf 300 euro
Een hard cut limiter stopt de brandstoftoevoer abrupt bij het maximum toerental in plaats van geleidelijk. Dit geeft een agressiever geluid en racegevoel. Vaak toegepast bij diesel-tuning voor meer beleving.
Custom Patch (D+S+M) Vanaf 300 euro
Met een custom patch kun je de rijmodi (Drive, Sport, Manual) volledig naar wens aanpassen. Denk aan opschakelpunten, gasrespons en koppelverdeling per modus. Zo krijg je een rijbeleving die past bij jouw stijl.
Stage 2 TCU (Versnellingsbak software upgrade) Vanaf 300 euro
Bij Stage 2 tuning hoort ook een aangepaste TCU-software voor de automaat of DSG. Dit zorgt voor snellere schakeltijden, hogere koppelgrenzen en betere controle. Essentieel voor het benutten van extra motorvermogen.
Launch Control (met instelbaar toerental via TCU) Vanaf 300 euro
Launch control zorgt voor een optimale start vanuit stilstand door wielspin te beperken en maximale grip te leveren. We kunnen het toerental waarop launch control inschakelt aanpassen via de versnellingsbaksoftware (TCU), afgestemd op jouw wensen en setup. Ideaal voor snelle starts en maximale acceleratie bij sportief gebruik of drag racing.